fbpx

ההתפתחויות שלאחר ההכרזה של גוגל של AI Overview לסיכום מידע בראש עמוד תוצאות החיפוש

שתף

לאחר ההכרזה של גוגל על כלי AI החדש לתוצאות החיפוש (AI Overview) שמשתמשת בבינה מלאכותית לסיכום מידע בראש עמוד תוצאות החיפוש, גוגל הודיעה על שהתחילה לבדוק מודעות חיפוש וקניות בתוך התכונה החדשה עבור משתמשים בארה”ב.

קצת רקע למי שלא זוכר, AI Overview משתמש בבינה מלאכותית כדי ליצור תשובות ישירות וסיכומים לשאילתות חיפוש בראש דפי תוצאות החיפוש, כך שהמשתמשים לא צריכים ללחוץ על קישורים כדי למצוא תשובות בעצמם.

איך ייראו הפרסומות ומתי הן יופיעו? הפרסומות יסומנו בבירור כממומנות והן יופיעו רק כאשר הן רלוונטיות לשאילתת החיפוש.

לדוגמה, אם משתמש הקליד “איך אני מוציא קמטים מהחולצה שלי” הוא יראה חלק חדש של “sponsored” (ממומן) מתחת לסיכום תוצאת החיפוש שנוצר על ידי AI, עם קרוסלה של פרסומות לתרסיס קמטים.

גוגל טוענת שבדיקות מוקדמות מראות שהמשתמשים מוצאים את הפרסומות הללו מועילות ושהקליקים שנוצרים הם באיכות גבוהה יותר, כלומר המשתמשים מבלים יותר זמן באתרים המקושרים, שזה חדשות טובות למפרסמים.

למה גוגל עושה את זה? כל המטרה של AI Overview היא לייעל את תהליך החיפוש, להפוך אותו למהיר וקל יותר למשתמשים למצוא את מה שהם מחפשים.

הבעיה שיחד עם מנוע החיפוש המסורתי, רבים חוששים שזה יעמיס על החוויה, ויהפוך אותה למורכבת.

עם זאת, הם צריכים בינתיים גם את הפרסומות המסורתית כי המודל העסקי של גוגל תלוי במידה רבה באנשים שלוחצים על פרסומות הקשורות לחיפושים שלהם, והסיכומים של AI עוצרים אנשים מללחוץ על אתרי המפרסמים, מה שאומר ירידה בתנועה לאתרים הללו וירידה בהכנסות עבור גוגל.

רוצים להשאר מעודכנים?

הירשמו לניוזלטר השבועי שלי לעדכונים על עולמות השיווק וה-AI שלא תרצו לפספס

בכיף:) איך נוח לכם?

אתם מוזמנים ליצור איתי קשר בטלפון : 054-7718251, או בווטסאפ, או שתשאירו פרטים ואחזור אליכם

אל תפספסו את כל העדכונים על כלי שיווק AI והצטרפו לקבוצת הוואטסאפ השקטה שלי

אשלח לכם עידכונים והכרזות על כלי שיווק AI שיעזרו לעסק שלכם לצמוח ולעבוד מהר יותר, טוב יותר וזול יותר!